Alvás és fogyás kutatása, Az alvás tényleg fogyaszt, vagy ez túl szép ahhoz, hogy igaz legyen?


Fogyni szeretne?

Alvás és ébrenlét határán: rémálmok és tudatos álmodás - Simor Péter

Figyeljen jobban az alvására! Origo Pedig a tudósok szerint az alvás is legalább ennyire fontos.

Aludjunk, hogy zsírt égessünk!

A felnőttek ajánlott alvási időtartama éjszakánként hét-kilenc óra, de sokan ennél kevesebbet alszanak. A legfrissebb kutatások kimutatták, hogy az ajánlottnál kevesebb alvás szoros kapcsolatban áll a nagyobb testzsírral és az elhízás fokozott kockázatával.

alvás és fogyás kutatása

Bár arra kevesen gondolnak, de a nem megfelelő mennyiségű alvás is meghatározhatja, hogy mennyi a testzsírunk, valamint azt, hogy mennyi izomtömeget tudunk megtartani korlátozott kalóriatartalmú étrend mellett. Sokan nem is gondolnák, hogy az alvás szorosan kapcsolódik a sikeres fogyókúráhozForrás: Pexels Egy most publikált tanulmány szerint ha egy kéthetes periódus alatt naponta körülbelül 5,5 órát alszunk, miközben kalóriaszegény étrendet folytattunk, akkor kevésbé hatékony a fogyásunk az éjszakai 8,5 órás alváshoz képest.

Anyagcsere, étvágy és alvás Számos oka lehet annak, amikor a rövidebb idejű alvás magasabb testtömeggel jár és befolyásolja a fogyás végett tett erőfeszítéseinket.

Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! Édesanyaként, főleg amíg még pici a gyerekek, az egyik legkritikusabb pont a mindennapokban az alvás.

Ide tartoznak az anyagcsere, az étvágy és az ételválasztás változásai. A szakemberek szerint az alvás ugyanis két fontos étvágyhormont befolyásol testünkben: ezek a leptin és a ghrelin. Előbbi egy olyan hormon, amely csökkenti az étvágyat, ezért ha magas a leptin szint, általában teltség érzet jelentkezik.

Aludd ki magad, ha fogyni szeretnél! - A kialvatlanság hatása a szervezetre

Fast burn extreme tabletta dm testmozgás is fontos faktor, ami az új kutatások szerint az alvással egyenértékű szerepet játszik a megfelelő testsúly kialakításábanForrás: pexels. Ez a kombináció növelheti az ember étvágyát, megnehezítve a kalória-korlátozás betartását, és valószínűbbé teszi, hogy túl sokat együnk.

Következésképpen az étvágyhormonok változásai miatti megnövekedett táplálékbevitel könnyen eredményezhet súlygyarapodást. Ez azt jelenti, hogy hosszú távon az alváshiány súlygyarapodáshoz vezethet az étvágy ilyen irányú változásai miatt. Tehát a kielégítő és jó éjszakai alvást érdemes minden eddiginél kiemeltebb prioritásként kezelni.

alvás és fogyás kutatása

Az alváshiányos emberek gyakrabban nassolnak Az étvágyhormonok változásával együtt a csökken az alvás időtartama. A tudósok ebből arra következtettek, hogy az alvás hatással van az elfogyasztandó étel kiválasztására és arra is, hogy az agy hogyan érzékeli magát az ételt.

Fogyni szeretne? Figyeljen jobban az alvására!

Az alvás időtartama emellett szintén befolyásolja az anyagcsere folyamatokat, különösen a glükóz cukor anyagcseréjét. Alvás és fogyás kutatása ételt fogyasztunk, a testünk inzulint szabadít fel, amely segíti a vérünk glükózának a feldolgozását.

alvás és fogyás kutatása

Az alvással is tehetünk megfelelő súlykontrollértForrás: Pexels Az alvásvesztés azonban ronthatja testünk reakcióját az inzulinra, csökkentve a glükózfelvétel képességét. És bár szervezetünk újra felépíti magát az alkalmi éjszakai alvásvesztésből, de a jelenség hosszú távon olyan egészségi állapotokhoz vezethet, mint az elhízás vagy a 2-es típusú cukorbetegség.

Alvás és fogyás kutatása

Néhány tanulmány kimutatta azt is, hogy egyetlen éjszakai alváskorlátozás csak négy órás alvás elegendő ahhoz, hogy rontja az egészséges fiatal férfiak inzulinreakcióját a glükóz bevitelére. Testmozgás után kevesebbet eszünk Tekintettel arra, hogy az alváshiányos emberek fokozott étvággyal rendelkeznek és gyakran a jutalmazás érzésére törekednek az étkezéseik során, ezért általában magasabb glükózszintű ételeket választanak.

Sokan gondolják, hogy a kevés, nem kellően pihentető alvás, a stresszes életmód súlyvesztéshez vezet, ám valójában ennek épp az ellenkezője igaz. A svédországi Uppsala Egyetem kutatói által végzett epidemiológiai vizsgálatok szerint az elhízás és a 2-es típusú cukorbetegség kockázata magasabb azoknál, akik váltott műszakban dolgoznak, vagy krónikus alváshiányban szenvednek.

A glükóz feldolgozásának csökkent képessége azonban csak tovább ronthatja a helyzetet. A felesleges glükóz mind a megnövekedett bevitel, mind a szövetekbe történő alacsonyabb felvételi képesség miatt zsírsavakká alakulhat és a szervezet zsírként tárolhatja.

Ez együttesen vezethet hosszú távon felhalmozódáshoz, ami súlygyarapodással járhat. A rendszeres testmozgás egyre nagyobb hangsúlyt kapForrás: pexels. Testmozgás után az emberek ráadásul kevesebbet esznek, ami duplán jó hír, ha figyelembe vesszük a testmozgással ledolgozott kilókat.

Még ajánljuk

Az egészséges életmód elengedhetetlen része A kutatások azt is kimutatták, hogy a testedzés megvédhet az alváshiányból eredő anyagcserezavarokkal szemben, javítva a szervezet inzulinra adott reakcióját, ami korrigálja a glükózkontrollt.

Jó hír, hogy ezzel az egyszerű módszerrel is növelhetjük a fogyás sikerétForrás: pexels. A kutatók alvás és fogyás kutatása következtetése szerint tehát az étrend és a fizikai aktivitás mellett az alvásra is az egészséges életmód elengedhetetlen részeként kell tekinteni.